Escalfem i refredem aigua

 I ara toca continuar canviant l'aigua, concretament ens centrarem en els estats.

ON HI HA AIGUA CALENTA?

PAULA: a la font

JOFRE: a la font del lleó

GALA: a la banyera

JANA:  a la dutxa

ON HI HA AIGUA FREDA?

IVET: a la font del dmoni

JOANA: a la pica hay aigua freda blanca como tu mascarilla


COM PODEM ESCALFAR AIGUA?

XÈNIA: en un pot

JAN R: estarà freda

PAULA: i calenta

GALA: al forn o a lo del menjar, on em posen el bibi

ÒSCAR: a una copa

XÈNIA: jo poso la tassa a escalfar

JAN V: jo tinc un forn

LAIA: a la banyera

XÈNIA: jo també tinc aigua calenta a la banyera

JANA: al pot, a l'ampolla i al lavabo

GALA: i amb el calefactor que m'escalfo per no tenir fred

JAN V: jo també tinc un calefactor: en tonc dos

ÒSCAR: jo tinc foc

POL: jo tinc un foc a la cuina i la mama posa la paella

JAN V: la mama diu que no posi la mà perquè crema

JANA: jo tinc foc al menjador per escalfar


COM PODEM REFREDAR L'AIGUA?

ÒSCAR: a fora

JOFRE: al carrer

XÈNIA: a la nevera

JOFRE: a la neu

ÒSCAR: la neu està molt lluny

XÈNIA. a la nevera petita

POL: no, és gran

ÒSCAR: jo poso aigua en una bossa

JOFRE: jo a la nevera gran

LEO: els gelats a bajo. Ahora no hay


Però com es diu on posem els gelats?

JANA: a la nevera molt grossa al terra de la rentadora

IVET: jo els guardo a la nevera

GALA: jo no tinc gelats


Aviat serà hora de dinar. Els proposo que preguntin a casa com es diu el lloc on es guarden els gelats. El Pol diu que ho preguntarà ell.


Però en tornant de dinar...

POL: li he preguntat i diu que una mica sí i una mica no

Però sembla que deixar passar una estona ha anat bé, ja que només sentir al Jan R els altres "desperten"

JAN R: jo faig gelats i els poso al congelador 


Ha arribat el moment de començar a manipular: ja sabem que necessitem nevera, congelador i foc.

Omplim diferents recipients i els portem a la nevera i al congelador. Els deixarem unes hores i a veure què passa.

S'ho han passat d'allò més bé intentant mantenir el gel a les mans, que no els rellisqués...


Quan ja fa una bona estona que anem remenant i jugant amb el resultat obtingut, els proposo posar uns quants glaçons en un pot i al foc.

Però mentrestant s'escalfa, cal endreçar la classe 






Després ens col·loquem al voltant del pot que s'escalfa. Observem que els glaçons ja no hi són. Toquem l'aigua i comença a estar calenta.

Al cap de poc algú s'adona que surt fum del pot. Aleshores qui vol pot acostar-se i posar la mà damunt del fum.



Però un cop tothom s'hi ha acostat deixa de sortir fum. 

Mirem el pot i...NO HI HA AIGUA!






I ja per acabar ens retrobem i parlem del què h passat:

ANNA: l'aigua estava molt fría

XÈNIA: estava fred el gel

AINA: el gel ha mullat les taules

IVET: el meu gel s'escapava i un s'ha amagat

POL: ha maraxat l'aigua quan l'hem ficat al foc

JOFRE: ha marxat a fora i no sé com ha marxat

XÈNIA: sortia un fum que cremava

ÒSCAR: ha marxat amunt

GALA: anava volant

ÒSCAR: no té ales

XÈNIA: el pot s'ha cremat i n'haurem de comprar un altre

Comentaris