Quin gust té l'aigua?

 Anem a veure si podem canviar una altra qualitat de l'aigua: el gust. Preguntem doncs:

DE QUÈ TÉ GUST L'AIGUA?

XÈNIA: gust de boca

IVET: gust de freda

POL: gust de calenta

JANA: jo poso la boca a l'aigua de la banyera i té gust de banyera

PAULA: l'aigua de la dutxa té olor de jo

IVET: la de la banyera no s'ha de beure

JAN R: jo tinc dutxa i me la bec


Doncs ens posem aigua al got, tanquem els ulls per concentrar-nos i la provem




ÒSCAR: de res

JAN R: de llimona

ANNA I JAN V: de res

PAULA: jo també de res


I COM PODEM FER-HO PER CANVIAR EL GUST?

JOANA: la mama pone tomate i sale agua salada

XÈNIA: la meva mare posa llimona i té gust de llimona

PAULA: jo poso aigua a dins del gelat

POL: la meva mare posa taronja i té gust de taronja

JAN R: la meva mare posa plàtan i surt gelada


Jo els ensenyo un sobre d'infusió i els dic que jo hi poso el sobre per canviar el gust.

IVET: és farigola. Jo en tinc i és per rentar el cul


Obrim el sobre i olorem




JANA: fa olor de menta

Els explico que a dins hi ha fulles de menta com la que tenim al pati.

IVET: al pati hi ha plantes que fan olor quan les toquem suau. També hi ha farigola.


Doncs sortim al pati a buscar una mica de cada planta, les posem en gots i amb aigua. 


Després remenem una estoneta... 


i anem provant cada infusió obtinguda. Si no ens agrada, la llencem a la pica.


I si algú vol repetir, al final hi ha self service


Arriba el moment de posar en comú allò que hem experimentat:

XÈNIA: l'aigua no fa gust de res

ÒSCAR: vem posar fulles

PAULA: del pati

IVET: hi havia menta

XÈNIA: una que semblava la Sílvia (fent referència a la sàlvia)

IVET: i la Maria com la meva mare

PAULA: la meva mare també es diu Maria

GALA: era Maria Lluïsa

IVET: hi havia farigola

ÒSCAR: vem posar aigua

MARTINA: i estava plena de fulles

JOFRE: i tenia un altre gust


Amb imatges, anem deixant constància del què anem fent en el mural.




Comentaris