JAN V: jo tinc un tió al menjador. Menja mandarines. Va venir en cotxe
POL: he anat a buscar el tió amb l'Ayla. Estava amagat i trobem pistes. Estava en un arbre. Ara està al menjador. El tió gran tenia un bebé tió. Li dono mandarina i platan i s'ho ha menjat. També tinc un arbre amb llums i jo dormia. Tinc un elfo petit que em va portar un calendari d'advent.
XÈNIA: tinc un tió. El vem trobar a l'hoquei. Té barretina. El tinc al menjador. El va agafar el Guillem. S'ha menjat mandarina. Tinc tres pessebres.
AINA: he anat a la muntanya amb la Vera i la Clàudia. Cridàvem al tió i el vem trobar tapat amb una manta en un arbre. Està al menjador. També tinc un pessebre.
ÒSCAR: tinc una bici. He anat al parque i al riu. Tinc un arbre al menjador i li he posat neu. El tió meu estava en un arbre amagat.
JAN R: tinc l'arbre de Nadal. Li he posat llums. Vaig anar a buscar el tió a la selva.
JOFRE: tinc el pessebre a casa els avis i a casa meva. He posat uns ninos, unes cases, un poble, un nen Jesús, un pixaner, un caganer, la mare de Déu i dos angelets. El tió estava a dins d'un arbre i no caminava. Era molt gran.
LEO: he anat con la bici. El tió estava a les plantes. Està sol i jo he buscado mandarinas.
JOANA: el tió está debajo del árbol. Vino solo. Le he puesto harina para comer. El árbol tiene bolas.
JANA: a la masia hi ha un tió i mandarines. Quan ens duxàvem i ens posàvem el pijama se la va menjar. Ara té aigua i dues galetes; "pudé" ja s'ho ha menjat. Tinc un pessebre amb ninos i nines.
ANNA: la tata estaba dormida y yo, y el tió se ha comido tot, tot. Jo vaig plorar perquè volia la mama i estava a la dutxa. El tió ha venido solo y yo agafava el gran i la mama els petitons. Els petits no comen.
GALA: el meu tió estava... no ho sé. El vaig veure en un forat i vem trobar unes monedes de la Pepa Pig davant de la porta. Eren del tió.
IVET: tinc un tió que menja. Estava al bosc. Tenia crema a sota i m'embrutava. Ara està al menjador.
PAULA: tinc un tió molt gros. Va venir sol. Està al costat de la cuina.
MARTÍ: el tió és petit. El puc agafar. Menja quan és de nit.
MARTINA: tinc un tió a casa. He buscat l'arbre. El tió crema i em va embrutar la bata. La iaia Roser té un pessebre.
I PER QUÈ NO HA VINGUT EL TIÓ A L'ESCOLA?
ÒSCAR: no ho sé
XÈNIA: perquè no ha vingut, perquè està a casa seva
JAN V: jo he vist un arbre amb llums a fora l'escola
GALA: potser no ha vingut perquè ens portem malament
ÒSCAR: potser sí, potser no
XÈNIA: però jo em porto bé... però si ve el tió es menjaria les bosses i les jaquetes
A dins hi ha un paper i unes fotos.
El Leo s'esforça per llegir la carta. Ho provem entre tots, tot observant les imatges, a veure què pot dir:XÈNIA: hi ha l'escola Pia
ÒSCAR: i un parque de perritos
PAULA: hi ha sorra
JOFRE: un carrer
XÈNIA: és un semàfor que no deixa passar els cotxes
ÒSCAR: hi ha arbres i fulles
XÈNIA: hi ha una cosa per tirar les cartes
ÒSCAR: no, a dintre hi ha un mòbil
GALA: sí, hi ha un mòbil
XÈNIA: hi ha el nostre pati i l'altre dia hi havia "patges" al terra (referint-se a les petjades) i jo les vaig veure
La Gala anima al grup i volen anar-hi ara mateix. Els pregunto cap on hem d'anar quan sortim de l'escola: cap amunt o cap avall"?
Ara hi ha diversitat d'opinions... doncs si no sabem per on hem de passar ens podem perdre nosaltres també.
Cal pensar alguna manera per solucionar-ho:
L'Aina proposa cridar-lo:
Però no tenim sort.
JAN V: potser està dinant
XÈNIA: està molt perdut
Doncs necessitarem un mapa per col·locar les imatges del sobre i poder descobrir per on hem de passar.
GALA: el Gregori potser té un mapa.
Ja ho tenim mig solucionat: ens diu que a l'ordinador de la classe hi han mapes.
Un cop a l'aula situem les imatges en el mapa.
El següent pas és marcar el recorregut. Cal que el tinguem molt clar!!
Doncs ja està. Marxem? Vinga, agafeu el mapa!!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada