Per què el tió no ve a l'escola

 Després d'un cap de setmana llarg ens posem en rotllana com és costum, i avui el tema estrella és el Nadal i el que comporta:

JAN V: jo tinc un tió al menjador. Menja mandarines. Va venir en cotxe

POL: he anat a buscar el tió amb l'Ayla. Estava amagat i trobem pistes. Estava en un arbre. Ara està al menjador. El tió gran tenia un bebé  tió. Li dono mandarina i platan i s'ho ha menjat. També tinc un arbre amb llums i jo dormia. Tinc un elfo petit que em va portar un calendari d'advent.

XÈNIA: tinc un tió. El vem trobar a l'hoquei. Té barretina. El tinc al menjador. El va agafar el Guillem. S'ha menjat mandarina. Tinc tres pessebres.

AINA: he anat a la muntanya amb la Vera i la Clàudia. Cridàvem al tió i el vem trobar tapat amb una manta en un arbre. Està al menjador. També tinc un pessebre.

ÒSCAR: tinc una bici. He anat al parque i al riu. Tinc un arbre al menjador i li he posat neu. El tió meu estava en un arbre amagat.

JAN R: tinc l'arbre de Nadal. Li he posat llums. Vaig anar a buscar el tió a la selva.

JOFRE: tinc el pessebre a casa els avis i a casa meva. He posat uns ninos, unes cases, un poble, un nen Jesús, un pixaner, un caganer, la mare de Déu i dos angelets. El tió estava a dins d'un arbre i no caminava. Era molt gran.

LEO: he anat con la bici. El tió estava a les plantes. Està sol i jo he buscado mandarinas.

JOANA: el tió está debajo del árbol. Vino solo. Le he puesto harina para comer. El árbol tiene bolas.

JANA: a la masia hi ha un tió i mandarines. Quan ens duxàvem i ens posàvem el pijama se la va menjar. Ara té aigua i dues galetes; "pudé" ja s'ho ha menjat. Tinc un pessebre amb ninos i nines.

ANNA: la tata estaba dormida y yo, y el tió se ha comido tot, tot. Jo vaig plorar perquè volia la mama i estava a la dutxa. El tió ha venido solo y yo agafava el gran i la mama els petitons. Els petits no comen.

GALA: el meu tió estava... no ho sé. El vaig veure en un forat i vem trobar unes monedes de la Pepa Pig davant de la porta. Eren del tió.

IVET: tinc un tió que menja. Estava al bosc. Tenia crema a sota i m'embrutava. Ara està al menjador.

PAULA: tinc un tió molt gros. Va venir sol. Està al costat de la cuina.

MARTÍ: el tió és petit. El puc agafar. Menja quan és de nit.

MARTINA: tinc un tió a casa. He buscat l'arbre. El tió crema i em va embrutar la bata. La iaia Roser té un pessebre.


I PER QUÈ NO HA VINGUT EL TIÓ A L'ESCOLA?

ÒSCAR: no ho sé

XÈNIA: perquè no ha vingut, perquè està a casa seva

JAN V: jo he vist un arbre amb llums a fora l'escola

GALA: potser no ha vingut perquè ens portem malament

ÒSCAR: potser sí, potser no

XÈNIA: però jo em porto bé... però si ve el tió es menjaria les bosses i les jaquetes


Però en aquell moment entra el Gregori. El carter ha portat una carta per nosaltres. 









A dins hi ha un paper i unes fotos.

El Leo s'esforça per llegir la carta. Ho provem entre tots, tot observant les imatges, a veure què pot dir:




XÈNIA: hi ha l'escola Pia

ÒSCAR: i un parque de perritos

PAULA: hi ha sorra

JOFRE: un carrer

XÈNIA: és un semàfor que no deixa passar els cotxes 

ÒSCAR: hi ha arbres i fulles

XÈNIA: hi ha una cosa per tirar les cartes

ÒSCAR: no, a dintre hi ha un mòbil

GALA: sí, hi ha un mòbil

XÈNIA: hi ha el nostre pati i l'altre dia hi  havia "patges" al terra (referint-se a les petjades) i jo les vaig veure


La Gala anima al grup i volen anar-hi ara mateix. Els pregunto cap on hem d'anar quan sortim de l'escola: cap amunt o cap avall"?

Ara hi ha diversitat d'opinions... doncs si no sabem per on hem de passar ens podem perdre nosaltres també. 

Cal pensar alguna manera per solucionar-ho:



L'Aina proposa cridar-lo:


Però no tenim sort.

JAN V: potser està dinant

XÈNIA: està molt perdut

Doncs necessitarem un mapa per col·locar les imatges del sobre i poder descobrir per on hem de passar.

GALA: el Gregori potser té un mapa.


Ja ho tenim mig solucionat: ens diu que a l'ordinador de la classe hi han mapes.

Un cop a l'aula situem les imatges en el mapa. 





El següent pas és marcar el recorregut. Cal que el tinguem molt clar!!


Doncs ja està. Marxem? Vinga, agafeu el mapa!!






PAULA: és molt gran
GALA: és la tele d ela classe
IVET: és la pissarra i està enganxada
ÒSCAR: agafem l'ordinador
XÈNIA: pot caure i després no podríem fer anglès ni veure les cançons
JAN R: jo tinc molta força i puc agafar-lo
XÈNIA: li diem al Vicky que volem un mapa petit



I el Vicky ens en porta a l'aula





Revisem que hi surti tot



Perfecte!! Ja tenim un tema tancat.


Comentaris