Posem al centre de la rotllana un munt d'animals de joguina: 


QUÈ SÓN?

MARTINA: animals

POL: animals per jugar


VIUEN TOTS AL MATEIX LLOC?

ANNA: no 

XÈNIA: sí!

JAN R: els gossos no perquè viuen a casa

PAULA: els gats també viuen a casa

JAN V: els lleons ala selva

XÈNIA: tots els altres a la selva

PAULA: però els crancs viuen a la platja

JANA: jo ho sé. Uns viuen a la granja, m'ho va dir la mama

JOFRE: els dinosaures no viuen a la granja, viuen a la selva

XÈNIA: les mosques piquen i viuen al cel

IVET: els llops viuen al bosc

PAULA: els llops s'amaguen als arbres i són dolents

XÈNIA: els pingüins viuen a la neu


HI HA ANIMALS D'AQUESTS QUE VIUEN A CALDES?

JANA: els gossos; jo tinc un gos. És molt gros

PAULA: a casa tinc un gos

POL: jo tinc el Sugus i el Bitxu. Són gats

MARTÍ: jo tinc un "bau": el Messi

JAN V: a vegades el Messi mossega perquè s'enfada

IVET: la Gina mossega també

JOFRE: a casa la iaia ja no hi ha el gat. El gos va marxar i el gat també

LAIA: el gos es diu "Noa"

JAN R: jo tinc un gos que es diu Trasto

IVET: a mi un dia la Núria em va dir trasto també


Recollim la informació extreta de la conversa i improvitzem al terra els diferents hàbitats que han anat sortint:

CASA - SELVA - PLATJA - GRANJA - CEL - NEU - BOSC


I procedim a anar col·locant cada animal on creiem que viu. Un cop acabat, ho revisem i entre tots i totes recol·loquem els que creiem necessari.

Veiem que on hi ha més animals és a la granja.


Comentaris