El dilluns mirem què ha passat.
Veiem que està ple de "cases".
A l'aula anem fent un recull del vocabulari de l'itinerari en forma de llista. A mida que van succeint novetats anem ampliant aquest vocabulari. Els ensenyo la foto del capoll i com era d'esperar diuen "casa". però cal comprovar que realment digui "casa".Ho llegim en grup i descobrim que a partir d'ara hem de dir "capoll".
Però quan en petit grup s'acosten i miren bé a l'interior de la caixa...
ÒSCAR: hi ha molts capolls
GALA: hi han cucs nous grocs
JAN R: uns de grans s'han transformat en petits marrons
ÒSCARS: uns són de més colors
JOFRE: un és taronja
MARTÍ: uns marrons
XÈNIA: els que són molt marrons no es mouen
POL: hi ha un que és groc i negre i tampoc es mou
GALA: sembla que s'hagin "morit"
LEO: està tombat
PAULA: un està enfilat
ANNA: però ja està baixant
IVET: jo veig un capoll que està molt fort perquè és molt groc
JAN V: un capoll és blau
JOANA: no, es de color verde
POL: és una mica clar de groc
Després treiem un cuc de cada i podem mirar-los amb lupa.
ÒSCAR: el marró no té potes i no es mou
JOFRE: tots estan finets
POL: un té una ungla
I després la pregunta... QUÈ FAN ELS CUCS A DINS DEL CAPOLL?
PAULA: potser es volen quedar a dins
IVET: si s'han fet una casa sense porta, com podran sortir?
JAN R: potser estan dormint tota l'estona
GALA: no poden dormir perquè no tenen coixí i no poden estirar-se. Hauran de dormir drets.
JOFRE: no , perquè drets cauen i només tenen potes a baix
GALA: però han fet poc espai i ells són molt grossos
XÈNIA: nosaltres a la nit dormim i quan ens despertem sortim, però ells no poden sortir
POL: no poden veure res
GALA: no fan res
ANNA: per sortir poden mossegar el capoll
Un cop acabada la conversa el Martí s'ofereix a portar-los de nou a la caixa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada