Ens centrem en la forma de l'aigua i en si la podem canviar o no. Comencem amb la pregunta:
QUINA FORMA TÉ L'AIGUA?
XÈNIA: d'estrella
JOFRE: de lluna
IVET: forma d'aigua
JAN R: no, de lluna
ÒSCAR: no, d'estrella
POL: així, així i així (intentant dibuixar-la a l'aire) i és de color celeste
JAN V: no, és de color lila
Passem doncs a descobrir-ne la forma. Utilitzem diferents materials:
pipetes,
depressors,
ganivets de plastilina,
gots amb aigua
Es deixa el material a les taules i anem provant i jugant. A mida que va passant l'estona vaig fent propostes:- fer un triangle
- fer un quadrat
- fer una lluna
- fer una estrella
- separar-la
- tallar-ne un trosset
- tornar-la al got agafant-la amb les mans...
QUÈ HA PASSAT?
JANA: hem jugat amb l'aigua
XÈNIA: jo volia fer una estrella i no m'ha sortit
IVET: a mi tampoc em va sortir la lluna
JAN R: a mi tampoc
POL: he posat a dintre del got l'aigua del "saltamontes" (referint-se a la pipeta) i l'he posat en aquell plat
MARTINA: vaig fer un quadrat gran
XÈNIA: no, no es podia
ÒSCAR: tallar tampoc es podia
I QUINA FORMA TÉ L'AIGUA DONCS?
XÈNIA: d'estrella i de lluna no
Posem materials enmig de la rotllana i una ampolla amb aigua. Anem comentant mentre ho provem: què hi ha a dins l'ampolla?, quina forma té? si la posem a dins d'un got tindrà la mateixa forma? i si la posem a dins de les peces quina forma tindrà?, i si la posem a terra?...
I és així com veiem que l'aigua agafa la forma del recipient on la posem, tot i que el Pol insisteix en que a terra tenia una mica de forma de dinosaure, el Jan V em recorda que l'aigua no es tira a terra i la Ivet repeteix que gairebé l'aigua de terra li mulla els peus perquè marxava!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada