Quina forma té l'aigua?

 Ens centrem en la forma de l'aigua i en si la podem canviar o no. Comencem amb la pregunta:

QUINA FORMA TÉ L'AIGUA?

XÈNIA: d'estrella

JOFRE: de lluna

IVET: forma d'aigua

JAN R: no, de lluna

ÒSCAR: no, d'estrella

POL: així, així i així (intentant dibuixar-la a l'aire) i és de color celeste

JAN V: no, és de color lila


Passem doncs a descobrir-ne la forma. Utilitzem diferents materials:

safates, 

pipetes,

depressors, 

ganivets de plastilina, 

lupes 

gots amb aigua

Es deixa el material a les taules i anem provant i jugant. A mida que va passant l'estona vaig fent propostes: 

- fer un triangle

- fer un quadrat

- fer una lluna

- fer una estrella

- separar-la

- tallar-ne un trosset

- tornar-la al got agafant-la amb les mans...



I després ens tornem a reunir. 

QUÈ HA PASSAT?

JANA: hem jugat amb l'aigua
XÈNIA: jo volia fer una estrella i no m'ha sortit
IVET: a mi tampoc em va sortir la lluna
JAN R: a mi tampoc
POL: he posat a dintre del got l'aigua del "saltamontes" (referint-se a la pipeta) i l'he posat en aquell plat
MARTINA: vaig fer un quadrat gran
XÈNIA: no, no es podia
ÒSCAR: tallar tampoc es podia

I QUINA FORMA TÉ L'AIGUA DONCS?

XÈNIA: d'estrella i de lluna no

Posem materials enmig de la rotllana i una ampolla amb aigua. Anem comentant mentre ho provem: què hi ha a dins l'ampolla?, quina forma té? si la posem a dins d'un got tindrà la mateixa forma? i si la posem a dins de les peces quina forma tindrà?, i si la posem a terra?...





I és així com veiem que l'aigua agafa la forma del recipient on la posem, tot i que el Pol insisteix en que a terra tenia una mica de forma de dinosaure, el Jan V em recorda que l'aigua no es tira a terra i la Ivet repeteix que gairebé l'aigua de terra li mulla els peus perquè marxava!


Comentaris