LA PELL

En rotllana i comencem amb unes preguntes:

A DINS DEL COS QUÈ TENEN ELS ANIMALS?

POL: aigua
XÈNIA: tetes
MARTÍ: punxes
JOFRE: ossos
ÒSCAR: panxa
PAULA: jo tinc "quelis" i formatge
XÈNIA: jo tinc ous perquè la mama m'ha fet ous
IVET: jo pollastre
ÒSCAR: els animals tenen llet


QUÈ TENEN A FORA?

IVET: panxa
GALA: cos i cames

ÒSCAR: pèls
PAULA: tot el dia tenen pèls
MARTÍ: els "baus" (gossos)
JAN R: els cavalls
PAULA: els conills
JOFRE: els porquets s'embruten i se'ls enganxa el fang
POL: a fora hi han herbes
JANA: i palla perquè els cavalls mengen palla
GALA: tenen sabates
NO!!! (majoritàriament)
JAN R: si tenen fred als peus es posen sabates
XÈNIA: no, sempre estan així, sense sabates

Mirem el mural a veure si trobem els animals que "porten sabates". Aprofitem per anar revisant les imatges per descobrir de què tenen el cos cobert. 
Ara ja veuen que no tots tenen pèl: surten les paraules llana i plomes.

TENEN PELL?

IVET: els porcs sí
JAN R: nosaltres també
XÈNIA: i els cavalls també
PAULA: tothom i tots els animals


Anem a buscar lupes i ens mirem la pell. Veiem que hi han pèls, encara que en ocasions ens costen de veure.



Després observem, toquem, olorem, sospesem... plomes, llana i pèls.
 Inclús teníem una cua de cavall!


I abans de guardar les lupes, s'animen a buscar pèls per tot arreu, ja que de la cua del cavall n'han caigut uns quants.






Comentaris