El nou itinerari: què hi haurà?

A CONTINUACIÓ TENIU EL PROCÉS QUE ANEM SEGUINT AMB EL NOU ITINERARI D'APRENENTATGE. COM JA US VAIG INFORMAR, NO ELS AVANCEU EL QUÈ PASSARÀ: HO ANIREM DESCOBRINT CONJUNTAMENT!

Tornem a l'escola després de setmana santa i rebem un mail.


És una noia que es diu Eulàlia que ens demana ajuda





I com que tot això de voltar ens agrada, anem cap a secretaria a buscar la caixa.


Ja només ens queda descobrir què conté. Ens anem passant la caixa i això és el que hi veiem:


GALA: hi han dos triangles amb uns puntets

AINA: i coses negres

ANNA: Núria, hay cosas azules como la teva funda de móbil

JOANA: cosas un poco rojas

LAIA: blue

JAN V: puntets i una mica de ratlla que es mou

JANA: sembla una barca

IVET: és groc això tan petit

JOFRE: jo veig puntets

MARTINA: blau i groc

LEO: sí, puntets

JAN R: però s'està movent. Són cucs negres. Estan sortint d'allà dintre

PAULA: tapa-ho  Núria!!!

XÈNIA: el d'aquí al costat s'està movent: és un animal

ÒSCAR: però els animals viuen a la granja

PAULA: però els cucs viuen al terra a la sorra

ÒSCAR: no, perquè s'embruten

JAN R: madre mía! els cucs no poden viure a la classe!

ÒSCAR: aquests estan enganxats al cartró

JAN R: s'arrosseguen

XÈNIA: com una serp.


Avui no allarguem més el tema. 

L'endemà quan ve a l'escola el Pol li expliquem què passar ahir i li ensenyem


Els comptem: tenim 5 cucs de color negres.

Fem comparacions: 

"els puntets" són de la mida de...

JOANA: són rodones

XÈNIA: són com un cercle, com un gomet

ÒSCAR:  és com una "enganxina" (referint-se a una xinxeta)



els cucs són de la mida de...

AINA: el cuc és més petit que la boleta

ÒSCAR: i com una xinxeta també

Doncs ho comprovem





GALA: el cuc és més petit que la punxa de la xinxeta i les boletes també són més petites. Tot és més petit.



Cada dia hi ha algú que s'encarrega de fer una foto. Anirem deixant constància a l'aula del procés.






Comentaris