I les boletes què?


Tenir els cucs a la caixa ens desperta interès. Quan arribem 

al matí i al llarg del dia és un espai freqüentat per la majoria.

 





Després de dies de veure que els cucs s'han fet molt  grans, parlem de què tenen a dintre: 

JANA : és tou

GALA: té suc perquè quan el Martí el va aixafar va sortir suc

JAN V: era sang

ANNA: no, era suc groc

JAN V: a dintre tenen una bossa

PAULA: perquè mengen fulles de morera

GALA: jo també crec que té una bossa per posar les fulles que es menja

JAN V: cada matí quan anem al carrer i a casa no cau el menjar pe rla panxa. Si no tallem la panxa no cau el menjar

ÒSCAR: el menjar es mastega i s'empassa

XÈNIA : i tenim molta força

JANA: el nostre menjar va a la panxa


A través d'una làmina podem veure quin camí fa el menjar dins del cuc. Així doncs, arribem a la conclusió que surt en forma de caca.



Descobrim que les dues papallones que tenim no han menjat flors i que també hi han boletes a la caixa. 

JANA: no han menjat flors

ANNA: no comen nada

PAULA: potser no tenen gana

JOANA: no vuelan

PAULA: potser no tenen força per volar

ANNA: no volen volar

JOFRE: però mouen les ales i pugen

GALA: les papallones tenen celles

ÒSCAR: també potes i un forat a la cua

XÈNIA: hi han molts puntets a la caixa

ÒSCAR: surten per la cua

XÈNIA: sí, la cua és per fer aquestes boletes

AINA: són caques, però d'un altre color

XÈNIA: són de colors

JANA: unes són de color groc

ANNA: unas verdes

AINA: i unes marrons

JOFRE: n'hi han unes al terra i unes a dalt

JAN R: i un pipí és verd i embruta la caixa



Recordem què fa el menjar quan entra i com surt,  però... si no mengen, fan caca?

Ara hi ha opinions de tots els gustos. Acaben proposant preguntar a casa què poden ser aquelles boles.


Rebem la visita de la Mònica i aprofitem per explicar-li tot el procés que hem viscut aquests dies. Sembla que ja sabem què són les boles: la Joana diu que la seva mare li ha dit que són huevos. Els comparem amb les que tenim penjats que ens va donar l'Eulàlia, i són iguals!!





Un capoll s'ha mogut i decidim que l'obrirem per veure si hi ha la papallona que vol sortir. 

Però no era una papallona, sinó un cuc que també és fosc i no té potes, com els altres que tenim a la caixa gran.



Treiem les papallones

PAULA: els hi he vist els ulls

JAN R: a mi em va fer una boleta a la mà

ANNA: a mi también una de groga

JOANA: són huevos

PAULA: surten pel culete

JOANA: està al darrera

MARTÍ: perquè té un forat

JAN V: a mi també em va posar un ou

GALA: quan me l'he ficat al braç s'ha quedat quieta

JOFRE: a mi em feia mal quan caminava pel braç però vaig posar el dit i ja no feia mal

PAULA: a mi no em feia mal; me la vaig posar al dit i em va caure al terra però no la vaig trepitjar, eh?

JOFRE: si girava el dit no queia, perquè era el cuc de seda que es va treure la pell

ÒSCAR: al meu jersei no queia

PAULA: feien pipí

AINA: marró

JOFRE: taronja

JAN V: jo la tenia agafada i es va fer pipí



Però, què és aquest pipí?

Passem a fer una prova: agafem un paper i amb l'ungla el rasquem per foradar-lo. Veiem que no funciona. Però si el mullem, s'estova i ho aconseguim. 



Doncs les papallones necessiten estovar el capoll per poder sortir.





Comentaris